Kabbelend boek zonder spanning

Nadra 15 september 2024
De Levenslijn van Marcella Bremer is een verhaal dat de lezer terugbrengt naar een tijd die velen zullen herkennen: de coronapandemie. De beschrijving van deze periode wekt een sterk gevoel van herkenning op, waardoor het verhaal je weer even terugvoert naar de onzekerheid en het isolement van die tijd. Dat aspect is een van de krachtpunten van het boek.

Hoewel het thema sterk is en veel lezers zal aanspreken, vond ik dat het verhaal soms wat voortkabbelde. Er is weinig sprake van opbouwende spanning, waardoor het op momenten wat traag aanvoelde. Er waren wel interessante momenten, maar de ontwikkeling van de plot bleef iets te vlak om echt te blijven boeien.

Al met al een herkenbaar en invoelend verhaal, maar het mist de spanning om je volledig mee te slepen.

Meer recensies van Nadra