Nieuwkomer beetje slapjes

Natalie44 14 maart 2024
Met dank aan crime compagnie, ik mocht "nieuwkomer" van Martine Kamphuis lezen. Haar vervolg op "de kliniek" ook al was het voor het verhaal niet nodig om deel 1 te lezen heb ik dat toch wel gedaan. Daardoor ging ik toch vergelijken, en vond haar 1e boek eigenlijk beter. De nieuwkomer gaat over Sanne en zij werkt in een tbs kliniek, deze wereld ken ik niet. Sanne gedraagt zich negatief en heeft veel achterdocht. Leest niet zo fijn vind ik. Soms gaat het verhaal na een alinea in ene over in een ander onderwerp, en dat leest onprettig. Een begrijpend verhaal en leest wel vlot weg ondanks steeds verdachtmakingen in het verhaal door te maken. Sanne prive is rommelig en las in deel 1 beter en begrijpelijker weg. Ze komt prive niet goed voor haarzelf op, zoals in "de kliniek" wel zo was en heeft ook minder diepgang. Mijn advies is om niet haar eerste boek te lezen. De nieuwkomer is een prima boek voor onderweg of in de tuin.

Meer recensies van Natalie44