Natalie over "perzik bloesem lente"

Natalie44 30 mei 2022
Het boek perzik bloesem lente mocht ik lezen in ruil voor een recensie, ik was onbekend met de Chinese geschiedenis en wel erg benieuwd naar deze roman. De schrijfstijl is wel prima alleen door vele Chinese voor en achternamen moet je wel goed blijven opletten om te begrijpen. Er worden ook andere Chinese woorden gebruik die ik niet ken, maakt het verhaal niet minder leuk wel jammer dat ik niet begrijp wat de schrijfster dan bedoelt. Gaat heel ver terug in de tijd en is gedetailleerd, maakt het een erg mooi verhaal. Een fijn roman waar je meeleeft met de personages alleen het is wel langdradig. Niet helemaal mijn smaak en heb er lang over gedaan om het boek uit te lezen. Het pakte mij helaas niet en dat was wel jammer, een kwestie van smaak denk ik. Meer slechte tijden dan goede tijden worden verteld en de zoon die uiteindelijk op groeit, zijn leven word verteld en is ook wel interessant, meer omdat dat de huidige tijd van nu is. Op zich een verdrietig roman. Had het boek niet gekocht als ik meer over het boek had geweten.

Meer recensies van Natalie44