Familiedrama "wat niet deert"

Natalie44 20 maart 2022
"wat niet deert" is een fijn, vlot en goed verhaal. Had ook een waargebeurd verhaal kunnen zijn. Ik vond het geloofwaardig geschreven door Nicolet Steemers. De titel komt aan het einde tot zijn recht. Dat het vanuit verschillende personen word verteld is fijn. Een gezin van vader, twee broers en zus met schoonzus die een weekje naar een zomerhuis gaan waar een heftige geschiedenis ligt word in het begin gelijk duidelijk, halverwege krijg je een erg goed beeld en ook dat ieders geschiedenis anders is. Dat de broers en zus een eigen belang hebben is goed uitgelegd en begrijpelijk. De hoofdstukken zijn per dag en ook een stuk verleden komt per persoon terug in het hoofdstuk. Niet super spannend alleen ben je wel benieuwd vanaf het begin hoe het afloopt. Ik zat gelijk in het verhaal en dat is fijn lezen. Hoe de broers, zus en schoonzus met de vader omgaan is realistisch verteld en de zorgen over hem daar voel je in mee. Een aanrader het boek Wat niet Deert!

Meer recensies van Natalie44