Waarheid of geruchten?

NatasjaFischer 16 juni 2024
Als kind is Sofia fotomodel, een van haar fotografen is Jacob. Het grootste deel van haar verdiensten worden opgemaakt door haar moeder en haar vrienden. Sofia is doodsbang voor Ronnie, de vriend van haar moeder. Op een avond wordt haar angst waarheid, hij verkracht haar. Hierna durft ze niet meer naar huis, een leerkracht ontfermt zich over haar. Ze wordt uit huis geplaatst en maakt haar middelbare school af. Na de middelbare school volgt ze de opleiding “Performing Arts” en krijgt ze rollen in Nederlandse producties. Op een feestje komt ze Jacob weer tegen die ondertussen een grote naam is in de filmwereld in Hollywood. Hij regelt een appartement en een agent in Hollywood, zodat ze kan proberen voet aan de grond te krijgen in Hollywood.

Achter de glitter en glamour in Hollywood schuilt echter ook nog een andere wereld, een wereld van seksueel grensoverschrijdend gedrag, chantage en moord.

Het boek wordt beschreven vanuit Sofia. In het eerste deel volgen we haar als 15-jarige die met haar moeder en Ronnie op een flat woont.

Daarna maken we een sprong van 5 jaar, als ze net haar opleiding afgesloten heeft. Als haar carrière in Nederland vorm krijgt, maken we een sprong van 3 jaar. Door flashbacks komen we erachter wat er in de tussenliggende periodes gebeurd is.  Ze kreeg twee vrienden die ze volledig vertrouwt en waar ze geen geheimen voor heeft.

In het derde deel volgen we haar tijdens het opbouwen van haar carrière in Hollywood. We krijgen een kijkje achter de schermen. Het contact met haar twee hartsvrienden, Manon en Sergio blijkt ook de afstand te overleven. Als Sofia geruchten hoort over grensoverschrijdend gedrag en “ongelukken” met dodelijke afloop, wil ze weten of dit waar is. Zou ze erachter kunnen komen of het daadwerkelijk ongelukken waren?

Het boek gaat over vertrouwen, rouwen, liefde, doorzettingsvermogen en voor jezelf op durven komen. Het was mijn eerste kennismaking met Corine Kuijper. Door de tijdsprongen van de eerste twee delen moest ik er even in komen. Maar vanaf dat Sofia in Hollywood aankomt, wordt het een mooi verhaal. Ik wilde weten wat de waarheid was en wat geruchten waren. Het was mooi om te lezen hoe ze groeide als persoon en in haar carrière. Daarnaast hoopte ik dat Sofia sterk genoeg zou zijn om de juiste keuzes te maken, gezien haar jeugd was ik daar niet zeker van.

Ik ga zeker een van Corines eerdere boeken lezen. Corine bedankt dat ik deze mocht recenseren.

Als je houdt van een boek waarin liefde, verraad en spanning verwerkt wordt, is dit zeker een aanrader.

Meer recensies van NatasjaFischer