Vapor

Na het grote succes van Mooie Moorden keert Tica Morgan terug met een bloedstollend vervolg in drie delen: Mooie Moorden 2.

Tijdens de restauratie van Fort Prins Frederik in Ooltgensplaat worden de stoffelijke overschotten van een jonge vrouw gevonden. In de zoektocht naar antwoorden zien Zoë en haar collega's zich gedwongen in het leven en verleden van de dorpsbewoners te wroeten en al snel stuiten ze daarbij op pijnlijke geheimen.

In het onderzoek naar de drugscriminaliteit op Goeree-Overflakkee komt langzaam maar zeker de betrokkenheid van een criminele bende aan het licht. Om de toenemende complexiteit van beide onderzoeken het hoofd te kunnen bieden, besluit Zoë een eigen team van bijzondere experts te formeren - iets wat haar binnen het politieteam naast bewondering ook kritiek oplevert. En terwijl ze niet alleen zakelijk maar ook privé op het randje laveert van wat toelaatbaar is, moet Zoë er alles aan doen om te voorkomen dat ze haar evenwicht verliest.

Het boek wordt beschreven vanuit Zoë. We volgen haar tijdens de twee onderzoeken. Zal het lukken om samen met haar team en haar team externe de dader van de moord te vinden?

Het boek gaat over familie, vertrouwen, liefde, vriendschap en doorzetten. Dit deel las weer héérlijk weg. Ik houd van Zoë, die zowel privé als op haar werk  soms net iets anders reageert dan andere mensen. Tica heeft een heerlijke schrijfstijl.

Meer recensies van NatasjaFischer