Zomerzeezicht keuken

Door de vele recensies was ik nieuwsgierig geraakt. Ik kwam er achter dat Jenny veel meer boeken heeft geschreven dus eerst maar deze Café Zon & Zee geprobeerd.

Het eerste wat mij opviel is de warrige vertelwijze. Soms moest je goed opletten of je de pov vanuit Flora of de pov vanuit Joel of wie dan ook las. Dat kan natuurlijk een "fout" zijn in de indeling van het ebook, daar er geen duidelijke alinea te vinden was. Wel is fijn dat Jenny eerst vertelde over de oorsprong en waarom ze heeft gekozen voor een fictief eiland genaamd Mure. Hierdoor kun je ook een beter beeld vormen waarin het verhaal zich afspeelt.

Flora is vanuit Mure vertrokken naar Londen en werkt voor een groot juristen/advocaten kantoor. Ze is al jaren heimelijk verliefd op haar baas Joel. Ze werkt samen met Kai die 1 van haar beste vrienden is geworden. Op een dag komt Colton, een miljardair, het kantoor binnen die het kantoor wil inhuren ivm een geschil op het eiland Mure. De reden dat hij dat wil is dat hij weet dat Flora van het eiland af komt.

Hierna wordt het verhaal voor mij gigantisch langdradig. Heel veel uitleg en in detail over de gebruiken van het eiland. Mij interesseert dat dus niets waardoor het voor mij echt bijna niet doorheen te komen was. Ik denk dat als je dit boek wilt lezen, al enigszins geïnteresseerd moet zijn in de Noordelijke landen zoals Noorwegen, Zweden etc etc. Die landen hebben mij echt nooit getrokken en ook de verhalen over Vikingen hebben mij nooit kunnen boeien. Daardoor werd het steeds moeilijker om het boek verder te lezen. Daarnaast irriteerde ik mij veelal aan het Schots wat er gebruikt werd. Er werd geen vertaling van gegeven helaas. En dan het gedoe met Charlie. Ik werd er echt hopeloos van.

Helaas geen boek voor mij en heb dan ook besloten geen andere boeken van haar in deze serie te gaan lezen. Voor wie wel geïnteresseerd is in de geschiedenis en natuur van o.a. Noorwegen en Zweden, zou dit wel een heel leuke aanvulling kunnen zijn. Helaas kan ik voor mijzelf het boek niet meer dan 2 sterren geven.

Meer recensies van Nathalie Luteijn