Wat een cadeautje!

Nathalie Luteijn 05 december 2021
Dit jaar behoorde dit boek als keuzemogelijkheid van de adventskalender. Ik was na het lezen van de preview zeer benieuwd naar het complete verhaal en vandaag kon dat gebeuren.

Het boek pakte direct door de schrijfwijze. Het is mijn eerste kennismaking met Alan Gratz en ik weet nu al dat niet mijn laatste boek van hem zal zijn. Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van Kamran Smith. Een jongen van een Amerikaanse vader en Iraanse moeder. Hij heeft een 7 jaar oudere broer, Darius, die voor het Amerikaanse leger in Afghanistan dient. Maar alles verandert als blijkt dat Darius een terrorist is die een aanslag op het Amerikaanse consulaat in Turkije heeft gepleegd. Kamran gelooft er niets van, maar de bewijzen tegen Darius lijken zich alleen maar op te stapelen.

Het verhaal pakte mij direct en heb dit boek dan ook in 1 adem uitgelezen. Ik wil #Hebban en #Kluitman dan ook onwijs bedanken voor dit geweldige boek wat ik met heel veel plezier heb gelezen!

Meer recensies van Nathalie Luteijn