Veel geheimen op een prachtig eiland.

nathieleest 23 juni 2024
De spannende thriller 'De Duik' speelt zich af op het exotische Thaise eiland Koh Sang. Hier probeert Cass een nieuw leven te beginnen, ver weg van de herinneringen die haar achtervolgen. Ze verhuist naar Thailand en gaat aan de slag als duikinstructeur. Een tijdlang lijkt het leven goed en heeft ze het gevoel dat ze haar verleden eindelijk achter zich heeft gelaten. Maar dan gebeurt er iets verschrikkelijks.

Hoewel het begin van het verhaal een beetje traag op gang komt, ga je langzaam de verschillende personages leren kennen en wordt het boek interessanter. Zodra je er eenmaal goed in zit, blijft het je boeien tot het adembenemende einde.

Het verhaal draait eigenlijk om twee vrouwen, omringd door een vriendenkring die allemaal niet eerlijk lijken te zijn. Het wordt verteld in afwisselende hoofdstukken vanuit de perspectieven van Cass, een duikinstructeur, en Brooke, een social media-influencer. Beide vrouwen raken betrokken bij een dramatische gebeurtenis op het eiland tijdens een duik. Behalve de twee hoofdpersonages die geheimen met zich mee dragen, lijkt de hele vriendenkring een verborgen verleden te hebben: "We hebben allemaal dingen waarvoor we ons verstoppen."

Deze thriller lijkt meer gericht op de plot dan op de innemende karakters, Je hebt niet echt enorm veel empathie voor de dames. Maar de plot daarentegen die met spectaculaire wendingen en een vlotte pen geschreven zijn, houden je voortdurend op het puntje van je stoel en zorgen voor de nodige spanning.

Ondanks dat het even duurde voordat ik in het verhaal kwam, werd ik uiteindelijk volledig meegezogen door de boeiende verhaallijn van moord en intriges. De spannende plottwist aan het einde vond ik geweldig en maakte het zeker de moeite waard. Als je van thrillers houdt die je op het verkeerde been zetten, is dit boek absoluut een aanrader.

Meer recensies van nathieleest