Ik zal je alles vertellen.

nathieleest 26 juni 2024
Een griezelig landhuis, gelegen op de rotswanden en langzaam afbrokkelend richting het kolkende water van de Atlantische Oceaan beneden - dit is Hope's End, het huis van de bejaarde Lenora Hope, het enige overlevende lid van haar familie. Haar moeder, vader en zus werden op een avond in 1929 vermoord.
Omdat Lenora de enige overlevende was, moest zij de schuldige wel zijn.
Zij trok zich jaren terug in het landhuis en de dorpsgenoten kenden haar uiteindelijk alleen nog maar aan een kinderlijk gedichtje:

At seventeen, Lenora Hope
Hung her sister with a rope
Stabbed her father with a knife
Took her mother’s happy life
“It wasn’t me,” Lenora said
But she’s the only one not dead

Jaren later, als Lenora oud en hulpeloos is geworden komt Kit McDeere als verzorgster naar het landhuis. Hoewel Kit met frisse tegenzin aan deze baan begint raakt ze geïntrigeerd door Lenora en het oude huis. Wat is hier gebeurd.
En wat is er met de vorige verzorgster gebeurd? Lenora belooft haar alles te vertellen.

Het steeds schuiner staande oude landhuis vormt de perfecte achtergrond voor dit griezelige verhaal, waarin je voortdurend op het verkeerde been wordt gezet. Niemand is wie hij lijkt en er komen steeds meer verdachte personages bij. Bovendien worstelt Kit zelf ook met een groot geheim waar ze mee moet leren omgaan.

De schrijfstijl van Sager is vlot en de onderhuidse spanning is het hele boek prominent aanwezig. Hij weet je constant op het puntje van de stoel te houden met onverwachte wendingen en meeslepende beschrijvingen, waardoor je het boek niet kunt wegleggen.

Dit was absoluut een geweldige literaire thriller met doordachte plottwist die je totaal niet ziet aankomen. Een dikke aanrader!

Meer recensies van nathieleest