Absolute pageturner

nathieleest 21 juli 2024
In dit verhaal maken we kennis met Roosmarijn Weijmer, een advocaat die zich heeft gespecialiseerd in het bijstaan van mensen met psychische problemen. Samen met haar man runt zij een succesvol advocatenkantoor. De zaken gaan goed, maar dan verandert alles op een noodlottige middag. Terwijl Roosmarijn gaat tanken en wil afrekenen, morst iemand koffie over haar heen. Terwijl ze in de toiletten een poging doet om dit schoon te maken, krijgt ze een wc-papiertje in haar handen geduwd door een doodsbange jonge vrouw met de tekst "help me" in lippenstift geschreven. Roosmarijn bedenkt zich geen seconde en besluit de auto met de bange vrouw achterna te gaan.

Vanaf dat moment komt Roosmarijn in een vreselijke nachtmerrie terecht. Ilse Ruijters, geen onbekende in de thrillerwereld, weet opnieuw een razend spannend boek neer te zetten. Al bij de proloog word je het verhaal in gezogen en vanaf dat moment blijft het een achtbaan van spanning en bizarre gebeurtenissen tot de laatste bladzijde.

Ruijters' schrijfstijl is meesterlijk in het zaaien van twijfel en onzekerheid. Het verhaal zit vol bedrog en manipulatie, waardoor je constant twijfelt aan de eerlijkheid van de personages. Was de patiƫnt die Roosmarijn behandelde wel toerekeningsvatbaar of toch niet? Deze vraag blijft je achtervolgen terwijl je samen met Roosmarijn en haar advocaat de waarheid probeert te ontrafelen.

De plottwisten zijn goed doordacht en houden je continu op het puntje van je stoel. De spanning is intens en de opbouw van het verhaal is sterk, met korte hoofdstukken die het tempo hoog houden en de lezer door het verhaal sleuren. De complexe karakters en de verrassende wendingen maken dit boek tot een absolute pageturner.

Deze thriller is een must-read voor elke liefhebber van het genre. De combinatie van sterke karakters, een intrigerende plot en een constante stroom van spanning maakt dit boek tot een echte aanrader.

Meer recensies van nathieleest