Zo'n intens en mooi verhaal dat je er even van moet bijkomen.

nathieleest 16 oktober 2024
Ik had dit boek jaren geleden al eens gelezen, maar wilde het verhaal nog een keer gelezen hebben voordat ik de film zou zien. ( want die wil je natuurlijk ook gezien hebben als echte Hoover-fan)

It Ends with Us is nu echt een emotioneel geladen rollercoaster die je vanaf de eerste pagina vastgrijpt en niet meer loslaat. Dit boek is zoveel meer dan een gewone liefdesroman; het is een krachtig verhaal over liefde, moed en het doorbreken van de cyclus van geweld.

Het verhaal volgt Lily Bloom, een jonge vrouw die probeert haar weg te vinden in het leven. Ze ontmoet de knappe en charismatische Ryle Kincaid, en hun romance bloeit al snel op. Maar zoals we van Hoover gewend zijn, is niets wat het lijkt. Ryle heeft een donkere kant, en Lily wordt geconfronteerd met keuzes die haar hele wereld op zijn kop zetten.

Wat dit boek zo bijzonder maakt, is de manier waarop Hoover complexe thema's zoals huiselijk geweld en trauma behandelt. Ze slaagt erin om deze onderwerpen met zoveel gevoel en respect te beschrijven, dat je diep geraakt wordt.

Colleen Hoover's schrijfstijl is meeslepend en toegankelijk, waardoor je het boek in één ruk wilt uitlezen. De personages voelen levensecht aan, en je kunt niet anders dan met ze meeleven. De dialogen zijn scherp, de emoties zijn rauw, en het verhaal is oprecht en eerlijk.

It Ends with Us is niet zomaar een liefdesverhaal het is op zo’n intense manier geschreven dat je na het dichtslaan van de laatste bladzijde nog even van moet bij komen. Als ik meer dan 5 sterren kon geven zou ik het doen!

Meer recensies van nathieleest