Fijne start van een mooie feelgood serie

nathieleest 19 juli 2024
In het eerste deel van de “Hope Island serie” maken we kennis met de positieve en hartelijke Bella. Na een moeilijke periode in haar leven ontmoet ze een dakloze man die om hulp vraagt. Bella biedt hem niet alleen wat te eten aan, maar ook een slaapplaats. Wat begint als een daad van vriendelijkheid, blijkt al snel een ontmoeting te zijn tussen twee mensen met een bijzondere klik en een rugzak vol geheimen.

De volgende dag, op weg naar haar sollicitatiegesprek, heeft Bella geen idee wat haar te wachten staat. Dit is slechts het begin van een avontuur vol verrassingen en ontdekkingen.

De personages in dit boek zijn uitstekend uitgewerkt en liefdevol neergezet. De inwoners van Hope Island, de mensen om Bella heen, worden met veel warmte en detail beschreven, waardoor het eilandleven tot leven komt. Zelfs de subkarakters zijn prettig en dragen bij aan het gevoel van gemeenschap en verbondenheid. Bella wordt, zonder dat ze het zelf volledig beseft, omringd door liefde en steun van haar omgeving - een belangrijke les die ze gedurende het boek leert.

De schrijfstijl is vlot en prettig, waardoor het verhaal lekker weg leest. Het boek bevat de nodige humor en een flinke dosis romantiek, wat het tot een echte feelgoodroman maakt waar je blij van wordt.

Alleen al de cover van dit boek nodigt uit tot lezen, en de inhoud stelt zeker niet teleur. Binnenkort verschijnt deel 2 van deze serie: “Zomer op Buttercup Beach”. Wat een geluk dat we nog een tijdje mogen meeleven met de verschillende personages die we in dit eerste deel al hebben leren kennen.

Kortom, een hartverwarmende en meeslepende start van de Hope Island serie die je niet mag missen!

Meer recensies van nathieleest