Prachtig tweede deel van De thuishaven.

nathieleest 23 juli 2024
Naar deel twee van "De thuishaven" keek ik enorm uit, en het is een prachtig verhaal geworden. Vannessa neemt ons opnieuw mee in de levens van Alexandra en Penny en besteedt dit keer nog meer tijd aan het uitdiepen van de karakters en het onthullen van hun achtergronden, vooral die van Alexandra in de jaren '50.

Alexandra besluit haar hart te volgen en vertrekt naar Vincent in Nederland. Daar woont ze op een prachtig landgoed samen met zijn familie. Toch verloopt het daar lang niet zo prettig als ze had verwacht, wat zorgt voor onrust en moeilijkheden binnen hun relatie.

Ook het verhaal van de Britse Penny gaat verder. Ze wil graag een toekomst met Elliott, maar de vraag is of dat wel zal lukken. Passen zij echt bij elkaar, en kan Elliott zijn problemen overwinnen?

Vannessa brengt de verhalen van deze twee moedige vrouwen langzaam bij elkaar en maakt er een prachtig geheel van. De wendingen in het verhaal houden je geboeid, en de onderlinge relaties worden steeds complexer en interessanter. Omdat je de beide personages al kent uit deel één, zijn het oude bekenden en voel je intens mee met hun worstelingen en zorgen.

De levendige en vlotte schrijfstijl van Vannessa maakt het gemakkelijk om het verhaal in één ruk uit te lezen. Ze heeft een talent om emoties en situaties op een heerlijke en meeslepende manier te beschrijven. Dit prachtige tweeluik is een dikke aanrader waar je echt van zult genieten en heerlijk bij kunt wegzwijmelen.
Het is gewoon jammer dat er een einde komt aan deze mooie geschiedenis.

Kortom, deel twee van "De thuishaven" is wederom een heerlijke feelgoodroman met prachtige diepgang en emotie. Een bijzondere serie die het lezen waard is.

Meer recensies van nathieleest