Een frisse kijk op relaties in een sprankelend debuut!

nathieleest 25 september 2024
Een frisse kijk op relaties in een sprankelend debuut!

In deze originele en verfrissende debuutroman neemt de schrijfster ons mee in de levens van Holly en Fliss, twee vrouwen die op heel verschillende manieren omgaan met liefde en relaties. De schrijfster hanteert een vlotte, trendy schrijfstijl die meteen uitnodigt om door te lezen. Met een perfecte mix van humor en emotie voel je al snel mee met de hoofdpersonen, en leef je helemaal mee met hun persoonlijke zoektocht naar wat ze écht willen.

Het verhaal wordt verteld vanuit twee perspectieven: Holly, die na negen jaar zeker weet dat haar vriend haar ten huwelijk gaat vragen, maar in plaats daarvan geconfronteerd wordt met zijn voorstel om hun relatie te openen. En Fliss, die al jaren geniet van een open relatie, maar op haar dertigste wordt verrast door het voorstel van haar vriend om juist exclusief met elkaar te zijn. Dit zorgt voor onverwachte wendingen, en beide dames komen op een kruispunt in hun liefdesleven.

Het leuke aan dit feelgood verhaal zit niet alleen in de unieke verhaallijn, maar ook in de groei van beide personages. Holly en Fliss maken een prachtige ontwikkeling door – niet alleen in hun kijk op relaties, maar ook in hun eigen persoonlijke leven en vriendschappen. De ontmoetingen tussen de twee vrouwen, die elkaar toevallig leren kennen tijdens een dramatisch eerste date van Holly, zijn gevuld met scherpe dialogen en grappige situaties, maar ze raken ook diepe emoties.

De boodschap in deze roman is dat er geen vaste regels zijn als het om liefde gaat. Of je nu kiest voor monogamie, een open relatie of iets daar tussenin: uiteindelijk draait het om wat voor jou werkt. Dit boek is niet alleen vermakelijk, maar ook hartverwarmend en inspirerend. Een geweldig debuut dat me stiekem een beetje aan het denken heeft gezet én mij zeker aan het lachen heeft gemaakt!

Meer recensies van nathieleest