Ingrijpend en prachtig verhaal.

nathieleest 05 juli 2024
In de aangrijpende roman "Stad van de eeuwige lente" neemt Jerrad ons mee op een onvergetelijke reis vol emoties, diepgang en passie. Het verhaal begint in 1979 wanneer de 16-jarige Scarlett Grimshaw vanuit Engeland verhuist naar Recoleta, de chicste wijk van Buenos Aires. Scarlett, eenzaam en ongelukkig met haar nieuwe leven, vult haar dagen met lezen en fotograferen. Maar dan komt Arturo op haar pad en begint er een heel nieuw hoofdstuk aan haar bestaan.

De kracht van dit verhaal ligt in Jerrad's ongeëvenaarde talent om bijzondere karakters te creëren en diepe verbindingen tussen hen te smeden. Zijn meesterlijke schrijfstijl zorgt ervoor dat je volledig opgaat in het leven van de hoofdpersonages, waardoor je niet anders kunt dan enorm meeleven met hen. Scarlett, die nauwelijks oog heeft voor het andere geslacht, ontmoet op een dag de twee jaar oudere Arturo, die uit het slechtste deel van de stad komt. Deze toevallige ontmoeting gooit haar leven compleet overhoop en in korte tijd ontstaat er een diepe, geheime liefde tussen hen.

Het verhaal, geschreven in de ik-vorm, zorgt ervoor dat je je nog meer kunt vereenzelvigen met Scarlett en waardoor je nog dichter bij de emoties van Scarlett en Arturo komt en hun gevoelens en gedachten intens beleeft.
Het verhaal begint rustig en romantisch, maar al snel grijpt het je naar de keel met de tragische en hartverscheurende ontwikkelingen. Je komt in een rollercoaster aan emoties een vreselijke gebeurtenissen terecht waardoor je maar moet doorlezen.

Jerrad's onderzoek naar de geschiedenis van de 'Magdalena-wasserijen' is op een bijzondere manier verweven in het verhaal, waardoor de roman niet alleen een fictief meesterwerk is, maar ook een eerbetoon aan een stuk vergeten geschiedenis.

"Stad van de eeuwige lente, zoals Buenos Aires ook wel genoemd wordt, is een prachtige roman die je vanaf de eerste pagina in zijn greep houdt. Jerrad's vermogen om je mee te nemen in het leven van Scarlett en Arturo en de complexe emoties die daarbij komen kijken, maakt dit boek tot een verhaal dat je niet snel vergeet. Een absolute aanrader voor iedereen die houdt van diepgaande, emotionele verhalen met goed uitgewerkte karakters en een sterke historische achtergrond.

Meer recensies van nathieleest