Dit is zo'n verhaal waarbij je, na het dichtslaan van het boek, de personages nog even niet wil loslaten.

nathieleest 28 september 2024
Ik kende Emma Anna nog helemaal niet, maar na het lezen van Tijd droogt alle tranen ben ik fan. Dit boek heeft me echt verrast – een perfecte combinatie van humor, emotie en diepe thema’s.

De 28-jarige Roxanne probeert haar leven weer op de rails te krijgen na haar scheiding, terwijl ze als moeder van twee kindjes balanceert tussen werk en privé. Haar dagen worden flink op de proef gesteld door haar irritante en veeleisende baas Marijn. Dit lijkt een klassieke "enemies to lovers"-verhaallijn, maar dan neemt het een onverwachte wending. Roxanne ontdekt een heel andere kant van Marijn, en langzaam begint hun relatie te veranderen in een prachtige slow-burn romance.

Wat dit boek voor mij zo mooi maakt, is hoe Emma Anna erin slaagt om zware thema’s zoals scheiding, psychische problemen en zelfs huiselijk geweld (gericht op een man) bespreekbaar te maken, zonder dat het verhaal te zwaar wordt. De humor is aanstekelijk, de dialogen zijn scherp en vlot, en de emoties zijn zo echt dat je soms niet weet of je moet lachen of huilen.

De kinderen van Roxanne en Marijn zijn ook zó goed neergezet dat je ze meteen in je hart sluit. Ze brengen levendigheid en humor in het verhaal en geven je nog meer reden om verliefd te worden op de personages.

Emma Anna’s schrijfstijl is vlot, met veel humor, maar ook momenten die je écht raken. De manier waarop de verhaallijnen van Roxanne en Marijn worden opgebouwd, zorgt ervoor dat je met beide personages meevoelt.

Dit boek is veel meer dan een standaard feelgood. Het raakt je op zoveel niveaus en laat je nadenken over serieuze onderwerpen, zonder dat het te zwaar aanvoelt. Het was zo’n verhaal waarbij ik, na het dichtslaan van het boek, de personages nog even niet wilde loslaten. Een absolute aanrader!

Meer recensies van nathieleest