Originele roman die prettig leest en je achter elkaar door wilt lezen!

Neeltje 30 september 2024
De hooikinderen is een roman met een originele insteek. Het gaat om de belevenissen van een tienermeisje tijdens de Eerste Wereldoorlog. Je ziet hoe ze verandert van meisje naar jonge vrouw. Op de achtergrond krijg je gebeurtenissen uit de Eerste Wereldoorlog mee, de aanslag op de Oostenrijkse troonopvolger Frans Ferdinand en de gevechten bij Verdun.
De vormgeving is echt prachtig! Elk hoofdstuk begint met een mooi vormgegeven pagina met klaprozen en daarop start de brief van Suzanna aan haar oudere zus Bea. Zo lijkt het net of de brief echt op briefpapier is geschreven. Vervolgens is de rest van het hoofdstuk in verhaalvorm. Tussen de verschillende stukjes in zijn er ook weer kleine klaproosjes. Bovendien staat er onder elke bladzijde een klein envelopje en daarbij de naam van de auteur of de titel van het boek. Dat zijn kleine dingen die dit boek extra mooi maken.
Het verhaal is mooi gevonden en goed uitgewerkt. De epiloog is een mooie afsluiting, al had die van mij wat verder in de tijd gemogen.

@NeeltjesBoeken

Meer recensies van Neeltje