Novelle die prettig wegleest, maar wel met abrupt einde

Neeltje 07 september 2024
In de schaduw van het Alcazar speelt in Spanje. Dit geeft een beetje een vakantiesfeer. Als je dit land kent, dan kom je misschien nog wel wat bekende dingen tegen. Ik ben er nog nooit geweest, dus de Spaanse termen (bv pastelerias) zijn in het begin wel wennen, vooral omdat er in het eerste hoofdstuk al best wat voorkomen. Ook het historische onderzoek en werk van Lara is voor mij wat taaier, dat gaat namelijk over Al Hakam II. Mocht je dit wel kennen, dan is het natuurlijk alleen maar leuk! Verder leest het boek erg vlot en makkelijk. De schrijfstijl van Sacha is erg fijn. Ze weet er goed spanning in te brengen, door de journalist en de vreemde gebeurtenissen.

Meer recensies van Neeltje