Leuk tussendoortje waarmee je in Italiaanse (vakantie)sferen komt.

Neeltje 20 augustus 2024
Single Hannah is verslaafd aan haar werk en haar zus ziet dat graag anders. Na een mislukte date gaat Hannah uithuilen bij haar zus. Na een avond met pizza en wijn heeft ze ineens een singlereis geboekt. Ze probeert er nog onderuit te komen bij haar zus, maar dat lukt niet. En annuleren kan ze niet, want haar zus heeft de reis geboekt. Hannah vindt dit erg vervelend, vooral omdat ze aan de slag wil voor een belangrijke opdracht voor haar werk.
Toevallig is reisgenoot Lucas ook druk met zijn werk. Samen hebben ze een plannetje bedacht om toch tussendoor rustig aan het werk te kunnen.

Italië voor één is weer een leuk tussendoortje van De verhalenfabriek. Het is een mooi verhaal dat lekker wegleest. Door de proloog zit je er meteen lekker in. Wel is het na de proloog even wennen dat je een paar weken terug in de tijd gaat. Ik was het liefst verder gelezen in de tijd vanaf de proloog, want die maakte me vooral nieuwsgierig naar het vervolg.
Hannah is goed neergezet als workaholic. Dit is meteen al duidelijk vanaf de eerste hoofdstukken. De tegenstelling met haar zus is mooi gevonden.
Het verhaal zit goed in elkaar. Af en toe is leuke humor tussendoor, daar houd ik wel van. De laatste zinnen zijn een mooie afsluiting van deze novelle.

@NeeltjesBoeken

Meer recensies van Neeltje