Feelgoodbundel met vijf leuke verhalen rondom werksituaties

Neeltje 17 oktober 2024
Overwerken is een bundel met vijf korte feelgoodverhalen door verschillende schrijvers. De verhalen gaan over verschillende werksituaties. Het varieert van een (middelbare) school tot ziekenhuis tot kantoor. Bij de meeste verhalen wisselt het perspectief tussen de beide hoofdpersonen zodat de lezer een goed beeld krijgt van deze personen. De verhalen zijn heel verschillend ingestoken en stuk voor stuk erg leuk om te lezen!

Het schoolkamp - Marije Gerritsen
Biologiedocente Kiki moet samen met gymdocent Thijs het schoolkamp organiseren.
Leuk verhaal, leest erg prettig. Het verhaal heeft een element waardoor het verhaal wat meer onvoorspelbaarheid/spanning krijgt. Beetje cryptisch omschreven, maar anders geef ik teveel weg.

Collega’s of meer - Kimberly Schünemann
Columnist Oslo werkt voor een kooktijdschrift en krijgt een nieuwe mannelijke collega.
Leuk verhaal rondom twee mannen. Het leest heel vlot, je zit er echt meteen in. Het verhaal heeft een mooie insteek, mooie setting. Persoonlijk vond ik alleen het einde wat minder, het had naar mijn gevoel net iets meer afgerond kunnen worden.

Verliefd op de juf - Joseph Roelands
Wiskundelerares Odille heeft stuntelige ontmoeting met de vader van leerling Seth.
Mooi opgebouwd verhaal. In het begin voel je de onzekerheid bij de eerste contacten. Dat wordt mooi weergegeven. De chatgesprekken zijn een mooie afwisseling.

Voorbestemd - Corina Dekker
Tijdens een extra dienst heeft verpleegster June goed contact met patiënt Tony.
Dit verhaal is mooi en hartverwarmend, maar gaat best snel. De epiloog is erg mooi gevonden en laat de boodschap achter het verhaal nog meer zien.

Het continurooster - M.H.J. Igel
In haar laatste jaar voor haar pensioen komt er een continurooster op de school van leerkracht Thea. Daarom krijgt zij vrijwilliger Hans in haar klas om met de kinderen te lunchen.
Leuk dat de hoofdpersonen wat ouder zijn dan bij de meeste feelgoodverhalen. Het verhaal is mooi opgebouwd. Je voelt de hoofdpersonen naar elkaar toegroeien.
Het verhaal bevat een paar mooie, wijze uitspraken. Deze vond ik vooral erg mooi, vooral in de context van het verhaal:
“Nieuwe herinneringen hoeven de oude niet te vervangen. Ze zijn een aanvulling”

@NeeltjesBoeken

Meer recensies van Neeltje