Spannend

Nel Crea 19 juli 2024
“ Bonusmoeder “ geschreven door Inge van Prooyen.

Nena een leuke vlotte spontane vrouw wordt verliefd op Diederik. Na een tijdje rustig aan gedaan te hebben besluit zij haar baan op te zeggen en bij Diederik te gaan wonen.
Hij is gescheiden van Celeste en ze hebben een zoontje Benjamin van drie jaar oud.
Er is direct een klik met Benjamin en hij is dol op Nena.
De stoorzender in dit verhaal is Diederiks ex schoonmoeder Cato, die er alles aan doet om Nena het leven zuur te maken en trekt haar dochter daar in mee.
Nena doet geweldig haar best maar kan hier niet tegenop. Dan ontmoet zij Lou ook een bonusmoeder waar zij het direct goed mee kan vinden en samen lief en leed delen.
De ongrijpbare situaties waar Nena in terechtkomt worden steeds extremer en zij is de wanhoop nabij. Als zij op onderzoek uit gaat komt zij tot een schokkende conclusie en weet zij niet waar dit zal eindigen.
Als lezer leef je enorm mee met de gebeurtenissen in het boek met alle emoties die daarbij horen.
Deze psychologische thriller is heel realistisch en zou zomaar van deze tijd kunnen zijn. Goed onderbouwde personages die menselijk beschreven zijn. Het verhaal wordt vertelt vanuit het perspectief van Nena en het leesplezier is groot.
De schrijfstijl is helder en aangenaam met een cover die direct je aandacht vraagt.

De ontknoping is er wel eentje die ik niet zag aankomen en waar ik even van moest bijkomen.

Meer recensies van Nel Crea