Gruwelijk en orgineel

Nel Crea 18 oktober 2024
“ De engelenmoorden “ geschreven door Bjorn van der Eynde.

Dit is voor mij de eerste kennismaking met deze Vlaamse auteur en ik ben benieuwd.
Bij het zien van de cover weet je direct dat het niet over de bloemetjes en de bijtjes zal gaan.
Het boek start met de lugubere moord op de achttienjarige Jule Dumoulin en de gruwelijke manier waarop.
Deze doet denken aan een zaak van ruim twintig jaar geleden, zou het met elkaar verbanden houden of is het toch anders
De jonge rechercheur Marjolein De Vrieze en haar collega Natan Durnez worden op de zaak gezet. Beide met een rugzakje waar je U tegen zegt en voor zichzelf vol vragen over hun jeugd. Marjolein is eigenzinnig en Natan heeft moeite met drank en drugs. Af en toe is zelfs het vertrouwen in elkaar ver te zoeken maar toch als het er op aan komt gaan ze voor elkaar.
De vader van Marjolein heeft twintig jaar geleden deze zaak geprobeerd op te lossen en dat is slecht afgelopen. Al heeft hij wel alles nauwkeurig op papier gezet, Marjolein probeert met behulp van deze informatie licht op de zaak te krijgen dit tot grote frustratie van haar meerderen

Er blijkt toch meer aan de hand te zijn dan op het eerste gezicht gedacht was en er volgen meer verschrikkingen die je echt niet onberoerd laten en speelt het verleden een grote rol. Wie, wat, of houdt iemand de waarheid tegen en wie zijn nu Gabriel en Junior en wat hebben zij met elkaar te maken. Dit alles is te lezen in deze spannende thriller waarvoor je echt moet gaan zitten. Voor mij als Nederlandse is het boek doorspekt van Belgische woorden en ik moest daar wel even bij nadenken.
Een thriller van de bovenste plank waarbij de rillingen regelmatig over je rug lopen.
Het boek heeft korte hoofdstukken en een leuk detail is het veertje aan het eind, dit symbool heeft een belangrijke rol in het boek. Het boek zit goed in elkaar en is origineel.

Meer recensies van Nel Crea