Aangrijpend

Nel Crea 17 augustus 2024
“ Droom van morgen “ geschreven door Mariska Noordeloos.

Hier moest ik wel even van bijkomen voordat ik deze recensie kon schrijven.
De verhuizing vanuit Amsterdam naar een dorpje in Noord Holland valt de vijftienjarige Kayleigh zwaar.
Zij wil er op school graag bij horen maar dat valt niet echt mee voor een meisje uit de grote stad. Na een avondje stappen met vrienden op de kermis gebeurt er iets verschrikkelijks met haar.
Wij lezen over haar strijd, haar moed, haar wanhoop en haar fysieke en mentale pijn die deze gebeurtenis teweeg heeft gebracht. De hulp die zij krijgt, maar ook haar onvermogen om hulp te aanvaarden en te kunnen praten over haar gevoelens.
Als zij dan voor een therapie naar Spanje gaat om in een klooster haar dromen en demonen onder controle te krijgen, blijkt dat dit niet zo gemakkelijk is.
Boven elk hoofdstuk staat de naam van degene waar het over gaat. Hierdoor krijg je een goed inzicht van die persoon over het hoe en waarom van zijn of haar gedrag.
Alles wordt helder, duidelijk en beeldend beschreven en het leest als een trein zodat je niet wilt of kunt stoppen.
Het is duidelijk wat verlies, haat, alcohol en drugs met mensen kan doen. Ook de invloed van liefdevolle ouders is niet te onderschatten.
Een boek wat nog lang na blijft zinderen en wat ik met veel interesse gelezen heb ook al was het best heftig te noemen.

Meer recensies van Nel Crea