Familiegeheimen

Nel Crea 09 augustus 2024
“ Uit water en bloed “ geschreven door : Jesse Goessens.

Het is negentienhonderd vijfenzeventig en bijna op het eind van zijn loopbaan wordt inspecteur Vanhaele op deze zaak gezet.
Het gaat om de moord of de zelfmoord van een vijfentwintigjarige vrouw Anita Dewinter. Zij wordt door haar moeder gevonden met doorgesneden polsen in bad.
Inspecteur van Vanhaele heeft er geen goed gevoel bij, er klopt iets niet maar hij kan er niet echt de vinger op leggen.

Dan maken we kennis met drie vrouwen, drie levensverhalen met elk in een ander tijdsbeeld.
Alle drie met een leven vol verwachting en hoop op een fijn leven.
Dat niet alles loopt zoals gehoopt is te lezen in hun verhalen.
Op de cover staan drie bomen en deze bomen komen in de dromen van twee vrouwen geregeld terug, met de volgende tekst erbij.
Bloed bindt wat water probeert te scheiden.
Boven de hoofdstukken staan de titels die al genoeg zeggen.
Het wanhopige verhaal van Anita.
Het onfortuinlijke verhaal van Alex.
Zodat je direct weet over welk van de vrouwen het gaat.
Elke vrouw heeft zo haar eigen geheimen en dit weten zij niet van elkaar.
Een paar thema,s uit het boek zijn, jaloezie, drugsgebruik en vreemd gaan. Het zijn korte hoofdstukken en alles wordt met naam genoemd maar dat past bij het verhaal.
Het is geen alledaags verhaal en het laat je de donkere kanten van het leven zien.

Meer recensies van Nel Crea