Interesant verhaal

Nel Crea 02 augustus 2024
“ Ziel zonder naam “ geschreven door Robin Valk.

Deze debuutroman met een prachtige cover ga ik met veel interesse lezen.
Bij de ambulancebroeder zit zijn dienst er bijna op en hij verheugt zich om bij zijn gezin te zijn.
Dan wordt er een man zwaar gewond gevonden en niemand weet wat er gebeurd is of wie de man is en het raadsel is groot.
De man ligt in coma in het ziekenhuis en is al dagen niet aanspreekbaar. Hij neemt de lezer mee in zijn hoofd en vertelt hoe hij zich voelt en wat er volgens hem zou moeten gebeuren. Er volgt een verwarrend verhaal over zijn leven en wie hij is.
Naarmate het boek verder gaat komt er steeds meer structuur in en is het mooi om te lezen hoe hij ( zijn naam wordt niet genoemd ) zijn leven herbeleeft. Wat hij ervaart, zijn boosheid en machteloosheid en zijn liefde voor zijn familie. Dit alles lees je terwijl hij nog steeds in coma ligt.
Een goed opgebouwd verhaal waar je als lezer langzaam in meegroeit. Het is niet altijd gemakkelijk te volgen en zijn er af en toe wat zijsporen maar het doorlezen is het dubbel en dwars waard.
Het plot is zowel mooi als verdrietig en is niet wat je in het begin zou verwachten. Het hele boek door blijf je vragen houden maar helemaal op het eind krijg je toch op de meeste vragen een antwoord.
Een volgend boek van deze auteur zou ik ook graag lezen.

Meer recensies van Nel Crea