Als een vogel boven St Kilda

nell81 01 augustus 2024
Het Wilde Eiland van Karen Swan zat in mijn geschenkpakket voor de Hebban verjaardag. Ik moet toegeven dat ik een beetje archwanend was, aangezien ik zelf niet onmiddellijk erg populaire boeken in de stijl van Lucinda Riley zal kiezen. Maar ik moet mijn mening herzien.
In Het Wilde Eiland krijgen we een inkijk in het leven van een unieke leefgemeenschap en hun harde levensstijl. Effie, een jonge vrouw die opkomt voor zichzelf en haar rechten, maar daarbij constant in conflict komt met de gebruiken en sociale conventies. De gemeenschap staat echter voor een gigantische en ingrijpende verandering.
Doorheen dit verhaal weeft Karen Swan een klassiek liefdesverhaal en een spannend mysterie.
Hoewel het liefdesverhaal zich onmiddellijk toont en bijna voorspelbaar is, heeft Karen Swan mij toch heel snel bij mijn nekvel gegrepen. Enerzijds hou ik enorm van een beschrijvende stijl met veel aandacht voor de natuur en de omgeving. Ik heb genoten van al die details. Anderzijds heeft ze het verhaallijn over het mysterie heel goed opgebouwd. Telkens geeft ze kleine stukjes prijs, waardoor je zowel op het puntje van je stoel zitten, als echt mee gezogen xordt en steeds verder wil lezen. Je vliegt als een zeevogel mee door het verhaal op de wind van haar woorden.
Karen Swan heeft een vlotte stijl. Tot mijn verbazing heb ik enorm genoten en denk ik dat nu ook de volgende 2 delen wil lezen.
Dank dus aan Xander en Hebban voor de perfecte start van mijn vakantie.

Meer recensies van nell81