Ziekmakende voedingsindustrie

NicoleW 11 juli 2024
We leven in een dikmakende samenleving. In Nederland is meer dan de helft van de bevolking te zwaar, slechts 1 procent van de 7 tot 18-jarigen eet de aanbevolen hoeveelheid groenten, slechts 5 procent de aanbevolen hoeveelheid fruit.

Teun van de Keuken toont aan dat er veel mis is met de huidige voedselomgeving. Door agressieve, misleidende marketing en door producenten zorgvuldig onderzochte verslavende verhoudingen suiker, vet en zout in producten, worden wij als samenleving steeds dikker en ongezonder. Zijn het dan nog steeds alleen de individuen die daarvoor verantwoordelijk zijn? Of mogen wij vragen van een overheid dat gelukkige en gezonde burgers verkozen worden boven winstoptimalisatie?

Interessant boekje. Ik eet in ieder geval geen gemarineerd vlees meer (ingespoten met zoveel troep!) en ook geen tomatensoep (behanglijm met 1 eetlepel tomatenpuree!).

Meer recensies van NicoleW