En we noemen hem....

NicoleW 07 juli 2024
De schrijfster krijgt op haar achttiende van haar oma een zegelring met het familiewapen. De ring is van oom Frans geweest en Van Heemstra krijgt de vraag om haar eerste zoon te vernoemen naar deze oom, ook wel 'de bommenneef' genoemd. Volgens de familieverhalen was hij een held die op 5 december 1946 een bom liet bezorgen bij een voormalige NSB-er die na de oorlog zijn straf ontlopen was.

Nu ze in verwachting is van haar eerste kind en voor de de oom vernoemt, besluit Marjolijn zich te verdiepen in dit verhaal. Elk hoofdstuk komt zij dichter bij de geboorte, maar ook dichter bij het mysterie rond de bommenneef. Wordt de zoon vernoemd naar de bommenneef? En dat alles beschreven met soepele pen en humor. Een feestje om te lezen!

Meer recensies van NicoleW