Positief vooruit

Nicoline 10 mei 2024
Recensie
Joy woont samen met haar zus Claude en haar vader en moeder bij haar opa in huis nadat ze jaren lang over de wereld hebben gezworven. Opa is gevallen en Joy haar moeder wil voor hem zorgen.
Ze moeten er allemaal erg aan wennen om in een gewoon huis in een straat in Engeland te wonen.
Ook opa moet erg wennen aan al die mensen in zijn huis die zijn dagritme verstoren.
Claude en Joy vinden opa dan ook niet erg leuk. Joy en Claude voelen zich niet thuis in opa’s huis en hebben moeite met aanpassen. Dit vinden ze raar want ze zijn al zo vaak verhuisd en opnieuw begonnen.
Het gezin heeft problemen met opa zijn regels en opa vindt de losbandigheid van het gezin moeilijk.
Na verloop van tijd begint Joy toch een klik te krijgen met opa.
Langzaam vindt toch iedereen zijn geluk en zijn plekje in dit leuk en vlot geschreven kinderboek.
Ik vond het een leuk boek waarin toch best grote thema’s zoals verhuizen, zorgen voor oudere, zorgen voor de natuur, vrienden maken, op een leuke voor kinderen te begrijpen manier wordt verteld.
Af en toe kwam ik wel een woord tegen die misschien toch lastig te begrijpen zijn voor een 8 tot 12 jarige maar dit kwam misschien ook doordat het vertaald is.
Maar toch echt wel een aanrader.

Meer recensies van Nicoline