Zoektocht naar het geluk

Nicoline 13 januari 2024
Eddy is dit hele boek niet waar en wie hij wil zijn.
Hij wordt geboren in een armoedig dorp in het noorden van Frankrijk. Waar hij als in ontwikkeling zijnde homo niet thuis voelt en erg wordt gepest.
Met behulp van de bibliothecaresse en een juf gaat hij naar het lyceum in Amiens.
Hier ontwikkeld hij zich met behulp van Elena en haar familie naar een volgende klasse. Dit is het begin naar steeds meer en hoger met behulp van vele. Eddy gooit alles in de strijd, zijn intellect maar ook zijn uiterlijk en zelfs zijn naam op zoek naar……

Het verhaal wordt verteld vanuit de ik persoon in makkelijk leesbare zinnen.
Af en toe verspringt het verhaal in tijd maar over het algemeen wordt het chronologisch verteld.
De hoofdpersoon is op zoek naar zijn echte ik en probeert zijn verleden telkens achter zich te laten op zoek naar geluk. Ik vond het een interessant onderwerp.

Meer recensies van Nicoline