Niet zo sterk als boek 1, wel vermakelijk!

Nienke 25 juli 2024
Ik ben na het lezen van 'King of Wrath' enorm fan geworden van Ana Huang's schrijfstijl. Ik vloog namelijk door boek 1 heen en kon dan ook niet wachten om boek 2 'King of Pride' te gaan lezen. Er is iets wat zo ongekend verslavend was aan 'King of Wrath' en ik ben er nog niet helemaal achter wat.

'King of Pride' bevat fijne personages. Daar waar Isabella wat extraverter is, is Kai wat introverter en ingetogener, maar wanneer ze met z'n tweeën zijn, vinden ze de perfecte middenweg. Dit vond ik erg fijn om te lezen. Ze bloeien bij elkaar op, ondanks dat het totale tegenpolen zijn.

In 'King of Pride' krijgen we net als in 'King of Wrath' ook weer te maken met de nodige spanning. Voor mijn gevoel was het in dit boek iets minder spannend dan in boek 1, maar vond ik het in dit boek wel veel gezonder. Kai en Isabella's relatie kwam op mij ook gezonder over, aangezien Kai dingen netjes wil houden en niet de illegale kant op gaat, zoals Dante.

Ik vond dat het verhaal een beetje aan de oppervlakte bleef, terwijl ik bij boek 1 echt die spanning en sensatie voelde. Dat miste ik hier heel erg. Ik genoot wel van het verhaal, maar ik had niet die drang om het boek binnen 1 dag uit te lezen en dat is jammer. Het kabbelde voort en was soms zelfs een beetje saai.

Desondanks vond ik het fijn om weer terug te zijn in de wereld van 'Kings of Sin', maar had ik toch iets meer verwacht na het daverende succes van 'King of Wrath'. Ik ben ondanks dit tweede boek syndroom erg benieuwd naar boek 3 en hoe de wereld zich voortzet.

Bedankt uitgeverij Love Books voor dit recensie-exemplaar in ruil voor een eerlijke mening.

Meer recensies van Nienke