Over je toeren

Sofie heeft een jaar in Louisiana gestudeerd en besluit jaren later een vriendin van toen te bezoeken die gaat trouwen. Sofie zit in het onderwijs en heeft 6 weken vakantie, maar haar vrienden moeten gewoon werken, dus hoe kan ze beter haar tijd besteden dan vrienden van vroeger opzoeken. Tijdens de bruiloft komt ze haar stiekeme crush tegen, Clayton. Zijn band gaat op tournee en ze wordt gevraagd om mee te gaan. Een unieke kans op meer van het land te zien en misschien ook om die liefde van toen nieuw leven in te blazen?

Over je toeren speelt zich af in Louisiana, Amerika. Ik ben daar nog nooit geweest, maar na dit boek gelezen te hebben zou ik dat wel graag willen. Manon Borgen schrijft beeldend en het verbaast me dan ook niet te in het nawoord te lezen dat ze er zelf geweest is. Sommige dingen en personages zijn gebaseerd op haar eigen leven en dat merk je tijdens het lezen, dat voelt realistisch. Daarnaast heeft Manon een fijne schrijfstijl, het boek leest vlot en je wil door blijven lezen.

Wel zijn er af en toe dingen die wat uitgebreider mochten. Daar had wat meer tijd voor gemaakt mogen worden. Ook het einde was wat te snel, ik voelde de chemie tussen de personages en daarom had ik daar liever wat meer van willen lezen, het was te abrupt soms.

Het boek is verdeeld in 3 delen. Hierdoor maak je samen met Sofie haar reis door Louisiana. Het verhaal heeft een goede opbouw en je krijgt de sfeer goed mee. Manon heeft een leuke feelgood geschreven!

Meer recensies van Nienke | Wegvanboeken