Six more months of June

Caplan en Mina zijn al jaren bevriend. Ze zijn elkaars tegenpolen, maar dat werkt in hun vriendschap juist heel goed. Mina zit het liefst thuis met een boek, maar als de beste vriend van Caplan, Quinn, Mina mee uit vraagt, wordt ze in het sociale leven getrokken dat ze nooit heeft gehad. Ze stelt zich steeds meer open voor anderen. Maar Caplan heeft daar moeite mee, maar hij wil hun vriendschap niet op het spel zetten.

Six more months of June is een heerlijk boek. Daisy Garrison heeft een vlotte schrijfstijl en ik kon het boek moeilijk wegleggen, ik had hem in 2 dagen uit. In het begin was het even inkomen, je leert de personages kennen en het was even uitvinden hoe de verhoudingen onderling lagen. Maar daar komt al snel verandering in en dan wil je door blijven lezen.

Het boek is geschreven vanuit beide perspectieven. Hierdoor ken je als lezer beide kanten van het verhaal. Beide personages maken een ontwikkeling door in het boek en je leeft ook echt met ze mee. Ook zorgt de wisseling van perspectief voor een fijne afwisseling in het boek.

Six more months of June draait om vriendschap, zelfontwikkeling, de stap naar volwassenheid en liefde. Je voelt de vriendschap tussen Mina en Caplan verschuiven. Maar naast de romance in het verhaal zit er ook diepgang in. Beide personages hebben wat mee gemaakt in hun leven wat ze moeten verwerken, hier draait het niet om, maar is wel goed in het verhaal verwerkt.

Ik vond het jammer toen het boek uit was, ik ben erg benieuwd naar hoe het ze verder gaat. Dus een vervolg waarin Mina en Caplan de volgende stap in hun leven zetten, zou ik wel leuk vinden.

Meer recensies van Nienke | Wegvanboeken