Zomer met jou

In Slipperdagen en zomerjurken hebben we al kennis kunnen maken met Pleun en Daniël. Maar waar het daar stopte bij een kus, gaat het verhaal in Zomer met jou verder.

Pleun is recent gescheiden nadat haar man hun relatie heeft verbroken. Om dit te verwerken besluit ze in de zomervakantie alleen op vakantie te gaan met haar zeilboot. De week ervoor wordt ze gevraagd of ze in kan vallen voor een paar zeillessen. Daar geeft ze les aan Floortje en krijgt ze een aanvaring met haar vader, Daniël Bouman. En als ze dan op vakantie ook nog net Daniël tegen moet komen bij haar eerste aanlegplaats kan het niet erger worden toch?

Afgelopen zomer heb ik het korte verhaal Zomer met jou van Saskia Oudshoorn gelezen. Ik voelde de chemie tussen Pleun en Daniël en het was dan ook jammer dat het maar een kort verhaal was. En ik was niet de enige die dat vond en daarom heeft Saskia het verhaal wat langer gemaakt en kunnen we nu van het volledige boek Zomer met jou genieten!

Het boek begint met het korte verhaal, dus mocht je die nog niet gelezen hebben, dan is dat zeker geen probleem. En ook als je hem wel hebt gelezen, die herhaling is alleen maar fijn om weer in het verhaal te komen. Het is leuk om weer over Pleun, Daniël en Floortje te lezen en nu meer van hun leven mee te krijgen. Ik heb hardop gelachen, maar het is niet alleen maar feelgood, er zit ook diepgang in. Ook was er iets in het verhaal wat bij mij wel even binnenkwam, omdat het zo herkenbaar was. Wel vond ik af en toe dat Pleun wat naïef of onwetend over kwam. Op andere momenten kwam ze dan weer wel wijs over.

Zomer met jou is een heerlijke feelgood, waar humor in zit, maar ook de diepgang opzoekt.

Meer recensies van Nienke | Wegvanboeken