de schat

Nikkileest 02 oktober 2024
Nadat deel 1 eindigde met een cliffhanger gaat deel 2 verder waar je als lezer gebleven bent. Morrey is een vissersjongen en ineens verandert alles wat hij aanraakt in goud. In deel 1 ging hij met zijn nieuwe vriendin en zijn trouwe otter op zoek naar een oplossing (en nog veel meer) en dat gaat verder in dit boek.

Dit deel bevat voor mijn gevoel meer actie en meer spanning. Er gebeurt van alles, maar ondanks de spanning en actie is er ook ruimte voor de uitwerking van de vriendschappen. De groei die ze als groep doormaken wordt in dit deel doorgezet waar het in deel 1 begonnen is.

Ik betrapte mijzelf erop dat ik af en toe enorm de draad kwijt was, maar ik vergat dan ook wel steeds goed naar de illustraties te kijken, ik was teveel gefocust op het lezen in plaats van lezen en kijken te combineren. Gelukkig werd ik hier wel bewust van, waardoor ik vervolgens het verhaal beter begreep.

Of ik nu vaker manga ga lezen weet ik niet, maar ik ben blij dat uitgeverij de Fontein dit soort boeken vertaalt, zodat jeugdige lezers ook in het Nederlands manga kunnen lezen. Weer een genre erbij waardoor we de jeugd aan het lezen kunnen krijgen en dat vind ik toch wel heel mooi. En zelfs als ze manga nog niet kennen, hoe cool is het dat je deze boeken achterstevoren moet lezen!

Dit boek eindigt met een enorme cliffhanger, gelukkig komt in november het derde deel uit! Dankjewel uitgeverij de Fontein voor deze boeken.

Meer recensies van Nikkileest