Het pumpkin spice cafe

Nikkileest 25 september 2024
Jeanie zegt haar zware kantoorbaan op en neemt in Dream Harbor een koffiezaak over van haar tante. Het pumpkin spice cafe is een geliefde zaak in het plaatsje en de hechte gemeenschap vindt het dan ook maar wat fijn dat het zaakje weer open gaat. Logan, een lokale boer, probeert Jeanie zoveel mogelijk te ontlopen, hij heeft er niet zo’n behoefte aan om nog eens verliefd te worden en vervolgens met een gebroken hart achter te blijven. Maar dat ontlopen lukt vrijwel meteen al niet meer…

Ik had zoveel zin in dit boek. De sfeer, de tropes en het weer, ik was er zo aan toe. Toen het boek binnen was ben ik dan ook vrijwel direct gaan lezen. Het verhaal begint erg rustig, er gebeurt niet zoveel en er is vooral ruimte om een beeld te schetsen van de buurt waar Jeanie het café overneemt, Dream Harbor. Het zorgde ervoor dat ik een cosy vibe voelde tijdens het lezen. In het begin wordt vooral benadrukt dat beide geen zin hebben in een relatie en vervolgens gaan de gevoelens van Jeany en Logan wel met een sneltreinvaart de lucht in en voor mijn gevoel kennen ze elkaar nog niet echt én ze zeggen wel dat het niet verstandig is enzo, maar ja we weten natuurlijk allemaal wat er gaat gebeuren. Wat mij betreft had de auteur er misschien beter voor kunnen kiezen om de romance iets meer uit te werken. Want ondanks dat je leest vanuit beide perspectieven, voelt het toch nog wat oppervlakkig aan.

'Hij bracht de geur mee van buiten, van herfstbladeren en houtrook.'

Het voelt wel echt aan als een small-town romance, het gaf mij echt Stars Hollow vibes. En ondanks dat ik de romance hier en daar wat oppervlakkig vond, heb ik alsnog genoten van het verhaal. Je hebt het soms ook gewoon nodig om lekker vlot een verhaal te kunnen lezen. Als je zin hebt in een small-town romance met cosy herfstvibes is dit boek toch echt wel wat voor jou.

Ik ben stiekem ook wel heel benieuwd naar het volgende deel en de personages die daar de hoofdrol in hebben.

Meer recensies van Nikkileest