ingesneeuwd met Kerst

Nikkileest 27 oktober 2024
Megan ziet er enorm tegenop om naar huis te gaan met Kerstmis. Jaren geleden liet ze haar verloofde Isaac achter bij het altaar en sindsdien is ze niet meer teruggekeerd. Christian heeft zo zijn eigen redenen om niet enthousiast terug te keren naar huis met Kerst. Ieder jaar komt hij alleen thuis met Kerst en hij is de medelijdende blikken van zijn familie helemaal beu.

Wanneer de twee elkaar tegenkomen bedenken ze een plan, ze zullen elkaars nepdate zijn om de kerstdagen door te komen (HALLO FAKE DATING)! Ze stellen regels voor een contract op een servetje op en besluiten elkaars smoorverliefde date te spelen om elkaar de kerstdagen te overleven. Waterdicht plan toch?! Daar komen vast geen gevoelens bij kijken…

En boek rondom Kerst én fake dating, where can I sign up?! Met torenhoge verwachtingen ging ik dus ook dit boek in en gelukkig stelde het niet teleur. De sfeer rondom kerst is heerlijk aanwezig in dit boek. Denk aan dikke truien, sneeuw, kerstfilms én familieperikelen.

‘Er hangt een bijzondere sfeer waardoor je nog meer gaat glimlachen. En verwachtingsvol gevoel dat zelfs nog fijner is dan de kerst zelf.’

Megan en Christian zijn leuke personages met ieder zo hun eigen struggles. Megan moet vooral loskomen van het beeld dat zij van haar zelf en de anderen van haar hebben en Christian moet vooral eens praten met zijn familieleden. Terwijl ze zich door de eerste verplichte familie momenten heen worstelen samen, komen er natuurlijk echt wel gevoelens bij kijken en de regels van het contract zullen dan ook een beetje aangepast moeten worden. Christian is trouwens de broer van Andrew uit het vorige boek dus veel van de familieleden uit dit verhaal zijn al bekend!

Het enige jammere vond ik het tijdspad rondom het insneeuwen. Ik vond dat het erg lang duurde voordat het insneeuwen plaats vond en dat het ingesneeuwd zijn zelf weer kort duurde. Van mij mocht de reden van het insneeuwen ook wel anders ingeleid worden, maar goed. Feit blijft dat er een fake dating koppel ingesneeuwd raakt met Kerst, kan eigenlijk alleen maar leuk zijn toch?!

Meer recensies van Nikkileest