Throttled

Nikkileest 29 september 2024
Throttled is het eerste deel van de Dirty air serie van Lauren Asher. Ik was begonnen in het Engels en heb het vervolgens uitgelezen in het Nederlands. Throttled gaat over formule 1 coureur Noah en de zus van zijn concurrent én teamgenoot. Maya is op zoek naar liefde en Noah sluit zich daar het liefst voor af. Noah ziet zijn gevoelens voor Maya meer als een tikkende tijdbom om na ontploffing uit zijn systeem te krijgen.

Een boek over formule 1 coureurs is natuurlijk iets om naar uit te kijken, ik keek de formule 1 al voordat Max Verstappen meedeed ;-) en ik weet er ook wel wat van af, dat maakt het lezen denk ik wel wat leuker als je er wat vanaf weet, maar de auteur legt het in principe ook allemaal wel uit. Je volgt ze eigenlijk tijdens een heel formule 1 seizoen en alles wat daar bij komt kijken. Van verplichte perspraatjes tot aan vrije trainingen. Noah is een typische anti-romance sporter en voor mijn gevoel komt Maya net om de hoek kijken en is zij vooral op zoek naar wat ze wil in haar leven. Al vrij vlot weten we natuurlijk hoe het gaat eindigen en ik vond het jammer dat de auteur niet echt de diepgang in gaat en dat het allemaal een beetje oppervlakkig blijft. Het gaat vooral over de lichamelijke aantrekkingskracht en dat is prima, maar een beetje meer diepgang had ik plezieriger gevonden.

Ook vind ik helaas dat ze wat rare keuzes maken die ik ongeloofwaardig vond (die zal ik niet vermelden in verband met spoilers, maar slide vooral in mijn dm als je erover wil kletsen).

Het boek las gemakkelijk en plezierig weg, maar ik moet wel bekennen dat ik haar latere werken beter vind (dit boek kwam in het Engels als eerste uit, voor haar eerder vertaalde werken). Ik hoop dan ook dat ik de volgende delen leuker ga vinden en dat ze een beetje in de buurt komen van het niveau van bijvoorbeeld de Dreamland miljardairs series.

Ben je nu op zoek naar een sportromance dan is het zeker wel een boek om te proberen, helemaal als je toe bent aan een verhaal dat gemakkelijk wegleest en je hoofd toch even geen ruimte heeft voor meer diepgang, dat hebben we allemaal wel eens nodig namelijk

Meer recensies van Nikkileest