Leuk slotdeel

Nreniers 30 mei 2024
"Terug" van Mel Hartman is het slotdeel van de boeiende Young Adult Urban Fantasy-serie 'Tunnels', en het boek stelt niet teleur. Het verhaal volgt George Borg, een jong meisje met de unieke gave om Tunnels te zien en als enige Matroos door deze Tunnels naar andere werelden te reizen. Vanaf het begin wordt de lezer ondergedompeld in een wereld vol verrassingen en mysterie.

Het leven van George is al behoorlijk ingewikkeld sinds haar ontdekking van de Tunnels, maar "Terug" voegt daar nog een aantal onverwachte wendingen aan toe. De terugkeer van haar moeder, die haar als baby achterliet, brengt een emotionele lading met zich mee. De relatie tussen George en haar moeder is complex en wordt met veel gevoeligheid en nuance beschreven. De vragen die George al haar hele leven over haar afkomst en het vertrek van haar moeder heeft, komen eindelijk aan de oppervlakte, wat zorgt voor aangrijpende momenten in het verhaal.

Een ander hoogtepunt in het boek is de ontmoeting met de Schoonmaker, de mysterieuze leider van de Arken waar Matrozen worden opgeleid en buitenaardsen worden opgevangen. Deze ontmoeting, die slechts door een select gezelschap wordt ervaren, voegt een extra laag van spanning en intrige toe aan het verhaal. De onthulling van de identiteit en de beweegredenen van de Schoonmaker bracht me tot op het puntje van mijn stoel.

Het boek is een combinatie van actie, emotie en onverwachte plotwendingen. Haar schrijfstijl is meeslepend en toegankelijk, wat het boek moeilijk weg te leggen maakt. Ik vind het zo ontzettend bijzonder, met hoeveel fantasie Mel Hartman dit boek heeft kunnen schrijven.

"Terug" biedt niet alleen een fantastisch einde aan de serie, maar laat ook ruimte voor toekomstige avonturen in de fascinerende wereld van de Tunnels. Het boek is een aanrader voor iedereen die houdt van een mix van urban fantasy, avontuur en een vleugje mysterie.

Meer recensies van Nreniers