Terecht genomineerd

Open Boeken 21 mei 2021
“Wat ik bedoel is, hoe kan het dat jouw vader een boksbal voor je koopt in plaats van een gesprek met je mentor aan te vragen?” Een cruciale zin in dit boek. De zestienjarige Salomé zit vast in een jeugddetentiecentrum voor mishandeling. Gedurende het boek wil je erachter komen wat ze heeft gedaan, waarom en vooral: wat zijn de consequenties? Zijn die consequenties er alleen voor haar of ook voor anderen? Je leest wat Salomé meemaakt achter de gesloten deuren, wat er op je afkomt. Hoe kan het dat iemand zover gaat? En waarom is zij de enige die wordt gestraft?

Al snel merk je dat Salomé een kort lontje heeft en dat het gezin waarin ze woont nogal bijzonder is. Haar vader koopt dus die boksbal en zegt dat je jezelf te allen tijden moet verdedigen. Het boek leest heel snel, want het boeit enorm. Je kan goed meekijken met de gedachtes van Salomé en je snapt, van puber tot puber, wat zij voelt. Fantastisch boek en terecht genomineerd voor grote prijzen.

Meer recensies van Open Boeken