Chantage

Open Boeken 21 mei 2021
Ten tijde van het communisme ontmoeten we de vrienden Andrej en Josip. Josip is verantwoordelijk voor de kabeltrein naar het heldenmonument en wordt sinds enige tijd gechanteerd door iemand. Tijdens een pauze ontdekt hij het vreemdgaan van Andrej, waarop Josip op zijn beurt Andrej gaat chanteren. Ingrediƫnten voor een komisch plot. Gaat dit wel goed? Offer jij je wel eens op voor iemand? Wanneer beschouw je iemand als vriend? En moet je alles voor iemand over hebben?

Interessant als je even wat meer diepgang zoekt in een boek tegen een onbekende achtergrond. Wel een tip om eens iets op te zoeken over het Joegoslaviƫ en het etnisch conflict dat daar speelde.

Meer recensies van Open Boeken