Heftig verhaal

Oscar 21 augustus 2024
Wat een luguber boek heeft Chris Carter weer geschreven en dan te bedenken dat voorin het boek staat dat het plot en de personages gebaseerd zijn op feiten en op mensen die hij heeft ontmoet toen hij nog forensisch psycholoog was. Hij beschrijft de gruwelijke martelingen in dit verhaal wat minder uitgebreid, maar daar tegen over staat dat ik soms de kriebels kreeg van de psychische martelingen die beschreven worden in dit boek. Robert Hunter krijgt het op dat vlak flink te voorduren en de moordenaar weet dan ook op sluwe wijze onder de huid van hem te kruipen en hem psych tot het uiterste te testen. Waar ik mij meerdere malen afvroeg hoeveel kan een mens nog hebben voordat er iets binnen in je knapt.
Ondanks dat je al vrij snel weet wie de dader is, blijft dit boek spannend tot het einde en zit weer boordevol cliffhangers en als je even denkt het kan niet erger of gekker woorden dan doet Chris daar nog een schepje boven op.
Ik miste in dit boek wel de sidekick van Robert Hunter (Carlos Garcia) en ik ben zelf iets meer van de spannende boeken waar je niet meteen weet wie het heeft gedaan en waar het wat minder om het psychologische aspect gaat. Desalniettemin is de Beste Vriend een geweldig intrigerend boek, wat ik dan net iets minder vond dan zijn voorgangers vandaar 4 sterren. Op naar het volgende deel (Ik ben de dood)die alweer in Januari uitkomt en waar ik naar uitkijk.

Meer recensies van Oscar