Smaakt naar meer

Oscar 10 augustus 2024
Toen ik nog in de boekenwinkel werkte heb ik dit boek getipt aan verschillende klanten, mede omdat ik Nesbo een geweldige schrijver vind. Maar ook omdat de recensies meestal positief waren, en wat ook hielp is dat ik het omslag erg mooi vindt.

Nu ik het boek zelf heb gelezen kan ik er eigenlijk alleen maar lovend over zijn. Als ik een minpuntje moet noemen dan is het dat het boek behoorlijk dik is en het waarschijnlijk ook iets korter had gekund. Maar dan nog is dit een geweldig verhaal wat behoort tot de thrillers, maar had ook door kunnen gaan voor een spannende roman.

Het boek begint zeker voor een thriller traag en komt langzaam op gang, toch zat ik meteen in het verhaal, hoewel het pas spannend begon te worden na een kwart. Nesbo heeft zijn hoofdpersonages dan ook goed uitgewerkt en je leeft echt met ze mee. Het plot is goed en verrassend en laat zien waar sommige mensen toe instaat zijn als ze heel graag iets willen bereiken of willen verbergen.

Wederom weer een fantastisch boek van Nesbo zonder Harry Hole in de hoofdrol, maar met Roy Opgard die ik als personage even interessant vind. Ook komt er in oktober een vervolg op Koninkrijk waar ik reikhalzend naar uit kijk namelijk Koning van Os.

Mijn gelezen boeken van Jo Nesbo:
De Roodborst ****