Campinggasten

Camping De Bossen in Nederlands Limburg. Het lichaam van Lina wordt gevonden tijdens een zoektocht die georganiseerd werd na haar vermissing. Het is nu aan de politie om uit te zoeken of het om moord gaat.

Zoals de flaptekst al aangeeft, had Lina een affaire met Pepijn. Hun gedeelde interesse, om het zo te noemen, vond ik een toch wel bijzonder detail aan dit verhaal.

Tot aan de vondst van Lina's lichaam lees je vanuit de perspectieven van Lina, Pepijn en Sander. Nadat Lina dood is teruggevonden, wordt haar perspectief ingeruild voor dat van rechercheur Rosie. Ik vond het fijn om het verhaal vanuit verschillende standpunten te lezen.

Doordat Sander zelf wat onderzoek probeert te doen, kreeg ik de indruk dat het politie-onderzoek meer naar de achtergrond werd geschoven. Het viel op dat enkele belangrijke aanknopingspunten niet door de politie werden ontdekt.

De sterkte zit 'm in dit boek vooral in de uitwerking van de personages. Of je ze nu wel of niet leuk vindt, ze zijn wel realistisch neergezet. Je kan je deze mensen ook voorstellen in het echte leven.

Het verhaal kende een duidelijke start. Ik was meteen mee en dat vind ik belangrijk bij een nieuw boek. Deze thriller heeft me zeker kunnen bekoren door de vlotte schrijfstijl. Wel mocht er voor mij nog wat meer gebeuren om meer spanning in het verhaal te krijgen. Het einde vond ik goed omdat het toch nog wat anders was dan hetgene ik in gedachten had.

Kortom: een ideaal boek om deze zomer tijdens je vakantie te lezen!

Meer recensies van Our Library Belgium