De duik

In De duik draait het verhaal voornamelijk rond duikinstructeur Cass. Ze is net verloofd en lijkt het perfecte leven te leiden op het eiland Koh Sang.

Het eerste hoofdstuk in dit boek vond ik moeilijk te plaatsen en kwam chaotisch over. Maar gelukkig was dat niet van toepassing op de rest van het verhaal.

Na het eerste hoofdstuk spoelt de auteur 14 uur terug. Cass ontvangt een anonieme brief waaruit blijkt dat de persoon die haar gevonden heeft ook op de hoogte is van haar verleden. Dit triggerde meteen mijn nieuwsgierigheid; welke reden had Cass om een nieuw leven op te bouwen?

Daarna maak je kennis met Brooke. Zij heeft als influencer een reisaccount en verblijft daarom op het eiland. Brooke en Cass leren elkaar kennen en komen goed overeen, alleen vindt Brooke niet meteen haar plek binnen 'De permanents', de vriendengroep van Cass.

Wanneer het levenloze lichaam van Lucy wordt aangetroffen, doet men de zaak al snel af als een ongeval. Brooke en Cass hebben daar hun twijfels over en gaan samen op onderzoek uit. Zowel bij hen als bij mij groeide het besef dat iedereen op het eiland zijn geheimen heeft. En dan moet Cass bovendien uitzoeken wie op de hoogte is van haar verleden.

Ik heb genoten van dit boek. Ondanks dat de eerste scène erg verwarrend overkwam, liet het verhaal me nadien niet meer los. Er gebeurde genoeg en er werd voldoende twijfel gezaaid zodat er continu spanning aanwezig was. Het tempo lag ook net goed zodat het verloop realistisch overkwam.

Zonder veel te verklappen, heb ik me wel op een bepaald moment aan een van de personages geërgerd. Na een bepaalde actie komt dit personage ineens tot het besef dat het misschien toch niet de juiste reactie was. Deze actie was dan wel gepland, het stoorde me wel even hoe ondoordacht het allemaal was.

Verder vond ik de locatie erg goed bij het verhaal passen en was het interessant dat elk personage wel iets leek te verbergen. Zo waren er veel mogelijke verdachten. Daarom bleef het tot aan de laatste pagina spannend. Zeker het einde vond ik nog verrassend.

Een aanrader voor wie op zoek is naar een thriller die je van begin tot einde in zijn greep weet te houden. Dankjewel aan VBK België en Uitgeverij De Fontein voor het recensie-exemplaar!

Meer recensies van Our Library Belgium