Het veilige huis

Our Library Belgium 02 september 2024
Starten doet dit boek goed met een proloog die meteen de toon zet. Rond het Franse landgoed hangt een mysterieuze sfeer en Emily komt er in contact met luxe die ze niet gewend is.

Daarna terug naar het begin. Emily komt na een mislukte auditie te laat aan op haar werk en wordt ontslagen. Dat komt allemaal bovenop eerdere tegenslagen. Vervolgens leer je Scott kennen, de baas van Emily. Zijn vrouw en dochtertje wonen permanent in Frankrijk en die eenzaamheid weegt duidelijk op hem.

De mysterieuze sfeer uit de proloog bleef doorheen het boek aanwezig. Toen ik bijvoorbeeld las dat het ontslag van Emily deel uitmaakte van Scott's plan, leek me dat niet veel goeds te beloven.

Tussendoor zijn er meerdere flashbacks die een inkijk geven in het leven van Nina, de echtgenote van Scott. Onder meer de eerste ontmoeting tussen Nina en Scott wordt aangehaald en deze lijkt verdacht veel op het gesprek waarin Emily de job aangeboden krijgt. Dat maakte me heel benieuwd naar wat er zou volgen.

Al snel leert Emily dat er een geheim schuilgaat achter al die luxe. Wanneer het besef groeit dat er iets niet klopt, gaat Emily op onderzoek uit en komt ze erachter dat het gezin niet zo eerlijk geweest is. Uiteindelijk kwam er een verrassend geheim naar boven.

Het plot dat hierop volgde, vond ik eerder voorspelbaar. Emily vond ik een heel leuk hoofdpersonage. Al de tegenslag deed me meeleven met haar. Op het landgoed gedroeg ze zich zeker niet te naïef. Een leuke thriller die spannend was van begin tot einde, maar waarvan het plot nog wat beter mocht uitgewerkt worden.

Meer recensies van Our Library Belgium