Iedereen hier liegt

In Stanhope verdwijnt de 9-jarige Avery. Net daarvoor is de affaire van haar vader William onverwacht geëindigd en daardoor is hij eerder thuis dan anders.

Hij treft Avery daar aan terwijl ze nog op school moest zitten. Hierdoor ontstaat er ruzie en deze eindigt ermee dat William zijn zelfbeheersing verliest. Hij vertrekt en is daarmee de laatste persoon die Avery heeft gezien.

Wanneer Avery vermist blijkt te zijn, is logischerwijs heel het gezin van streek. Ondanks het feit dat Avery een toch wel onuitstaanbaar kind is, missen ze haar enorm en voelen ze zich allemaal verantwoordelijk voor haar verdwijning.

Binnen 1 hoofdstuk werd er meermaals gewisseld tussen verschillende personages en dat was in het begin verwarrend. Daarnaast waren er veel perspectieven in dit boek, maar dat ervoer ik binnen dit verhaal als een pluspunt. De overgang ervan was alleen niet altijd even duidelijk.

Er waren veel mensen die iets te verbergen hadden en daardoor in eerste instantie logen tegen de politie. Het lijstje met potentiële daders dikte al snel aan en dat zorgde voor veel twijfel. Op een gegeven moment had ik geen idee meer van wie de waarheid sprak.

Deze psychologische thriller had ik snel uit omdat het verhaal erg vlot en meeslepend geschreven was. Het gaat over wat manipulatie, wraak, leugens en een gebrek aan vertrouwen met een gemeenschap doen.

Helemaal realistisch vond ik het verloop niet en in het begin had ik wat moeite met de snel wisselende perspectieven. Verder is het echt een goed verhaal dat tot op de laatste pagina verrassingen in petto had.

Meer recensies van Our Library Belgium