In diepe wateren

Our Library Belgium 21 oktober 2024
De boeken die ik tot nu toe van Rose gelezen heb, vielen telkens in de smaak. En ook van In diepe wateren heb ik genoten.

Val Sorensen werkt bij Broussard Investigations en wordt ingehuurd als lijfwacht voor Elijah, de zoon van Kaj Cardozo. Na een mislukte poging tot ontvoering schakelt hij de hulp in van Val en haar collega's.

Aaron Gates zit sinds kort in de gevangenis wegens moord. Zijn jongere broer Rick hoopt dat hij hem vrij kan krijgen door Elijah te ontvoeren. Uit loyaliteit, en vooral uit schrik voor zijn andere broer Corey, raakt de jongste broer Jace ook betrokken.

De eerste kennismaking met de broers Gates schetst een triest beeld. Na zonder moeder te zijn opgegroeid, zijn de broers op het criminele pad beland. Enkel Jace lijkt het buitenbeentje te zijn.

Val neemt haar job meteen serieus en maakt een erg bekwame indruk. Haar intelligentie zorgt ervoor dat ze de controle behoudt en tegelijkertijd weet ze door haar zorgzame kant Elijah en Kaj voor zich te winnen. Om diezelfde redenen vond ik haar ook erg sympathiek.

Tijdens het onderzoek blijkt het privéleven van Val meer gelinkt te zijn aan deze zaak dan ze voordien had kunnen vermoeden en dat maakt het erg zwaar. Ook tussen enkele andere personages was er een onverwachte link. Het was voor mij zeker een pluspunt dat alles zo verrassend goed met elkaar verweven was.

In diepe wateren is dan wel een dik boek, maar het verhaal liet mijn aandacht geen enkele keer los. Rose houdt een geloofwaardig tempo aan waardoor je wilt blijven verder lezen.

Er gebeurde veel, maar daarnaast was er voldoende ruimte voor de emoties van de personages. Je leerde hen dus goed kennen. Wat voor mij erg belangrijk was, is dat dat gebeurde zonder in de richting van een roman te gaan. Tussen Kaj en Val was er van meet af aan een enorme aantrekkingskracht. Wat ik daar positief vond, is dat de auteur dat aspect niet liet overheersen. Of er zich een band ontwikkelde of niet, moet je natuurlijk zelf ontdekken.

Rose heeft met In diepe wateren een zeer goede thriller afgeleverd. Dat ze haar tijd nam om het verhaal goed uit te werken, betekende allesbehalve een saai verhaal. Ik zat dan misschien niet de hele tijd op het puntje van mijn stoel, toch voelde ik zeer vaak dat er iets zat aan te komen en dat bleef mij natuurlijk erg nieuwsgierig maken naar het verdere verloop. Dankjewel aan VBK België en Uitgeverij De Fontein voor het recensie-exemplaar!

Meer recensies van Our Library Belgium