Niet meer terug

Our Library Belgium 05 augustus 2024
Luke en Rose verblijven op het eiland Saint-Thérèse voor hun verlate huwelijksreis. Wanneer zij terug naar Londen willen vertrekken, bekent Rose dat er een dode man in hun appartement ligt. Deze dode man is geen onbekende; Kevin is de ex-partner van Rose.

Nadat Rose haar geheim opbiecht, is Luke vastbesloten om haar te helpen en hij doet hiervoor beroep op de hulp en kennis van Mickey. Zij helpt vrouwen om een nieuw leven op te bouwen nadat ze gevlucht zijn uit een gewelddadige relatie. Ik vond haar het interessantste personage omwille van haar sterke karakter en wat zij doet voor andere vrouwen.

Afwisselend met de situatie op het eiland zijn er meerdere flashbacks van de eerste ontmoeting tussen Luke en Rose tot de verdere ontwikkeling van hun relatie. Hun relatie voelde soms te melig en te perfect/toevallig aan voor een thriller. Dat leek me eerder iets voor een roman. Toch waren deze hoofdstukken alsnog erg meeslepend geschreven waardoor ik het geen storend element vond.

Nadat Mickey naar het appartement gaat en daar een schokkende ontdekking doet, verandert alles. Er ontstaat een kettingreactie van gebeurtenissen waardoor de angst bijna tastbaar was en het onmogelijk werd om dit boek nog weg te leggen.

Luke en Rose leken bovendien iets uit hun verleden voor elkaar te verbergen. Dat zorgde ervoor dat ik bezig was met allerlei mogelijke scenario's te bedenken over wat zij geheim hielden. Echter geen van deze opties was het uiteindelijke plot.

Ik heb Niet meer terug 5 sterren gegeven. Het melige vond ik eerst overbodig, maar daar kreeg ik na verloop van tijd een andere mening over. Het tempo lag hoog dankzij de korte hoofdstukken en de vele verrassende wendingen. Spain weet de verwachtingen in te lossen met een sterk einde. Een spannende thriller die aantoont dat, hoe hard je ook je best doet, het verleden je altijd zal weten in te halen.

Dankjewel aan VBK België en Uitgeverij De Fontein voor het recensie-exemplaar!

Meer recensies van Our Library Belgium